Jurnal de calatorie

Orele se scurgeau cu rapiditate. Timpul isi folosea aripile cu zambetul pe buze ( timpul are buze, insa nu a sarutat pe nimeni ). La ora 4 a.m., somnul meu a fost intrerupt, iar eu eram in fata liceului cu bagajul in mana si cu sufletul la purtare, plecam in excursie.
Am ocupat locurile in autocar si apoi autobuzul s-a inrudit cu timpul, mergea cu rapiditate ( autobuzul nu avea buze, avea doar roti ). Au urmat ore de zambete, glume, conversatii, imbratisari, portretul lui dorian gray, videoclipuri, muzica etc.etc.
O data ajunsi la vama, domnul care se ocupa cu vamuirea ( nu a sufletelor ) noastra catre teritoriul vecin a urcat pret de cateva minute in autocar si ne-a admirat pozele de pe cardul de identitate. A luat actele care dovedeau ca parintii minorilor au fost de acord ca acestia sa paraseaca « casa » si apoi, ne-a urat drum bun si ne-a lasat sa trecem ( eu si cu A. am avut ceva probleme cu acest document, dar, cu putin noroc, am ajuns la vecinii nostri care au « nisipuri de aur » ).
Am mers iar cu rubedenia timpului la cateva obiective turistice. Am vizitat castelul faimoasei regini Maria si am aflat ca maimuta se zice “maimuna”, iar te iubesc se zice “ obicium te”. Apoi, am cautat indelung hotelul la care am locuit o zi intreaga. Am ajuns intr-un final fericit, ne-am lasat bagajele. Apoi, am coborat spre a cina. Am comandat noi cate ceva de la chelnerul care era un om atat de vesel si de comunicativ incat am inceput sa ii testam cunostintele in materie de limbi straine si eu am fost fericita pentru ca am auzit germana ( mi-a adus aminte de copilarie ).
La un moment dat, m-am dus la bar sa ii cer barmanului 2 « sex on the beach », ceea ce am uitat sa mentionez, este ca, langa mine, la bar se afla un barbat ce parea a avea in jur de 50 si un pic de ani si mi-a zis ceva in limba lui, dupa care i-am zis ca nu putem comunica decat in limba lui Shakespeare, iar atunci raspunsul domnului a venit prompt « it’s too cold for sex on the beach », iar la auzul acestei replici « minunate », am simtit ca spatele meu poate comunica mai mult decat ar face-o cateva cuvinte.
Am baut 3 expresso si tin sa zic ca a fost unul dintre cele mai bune pe care le-am baut. Orele treceau, seara am stat la povesti in camera, dupa care am avut parte de un ritual de infrumusetare, iar mai apoi, am coborat iar la barul hotelului si am continuat povestile. Am mai baut un expresso si spre uimirea mea, am comunicat intens cu o persoana cu care poate nu as fi facut-o si acea persoana mi-a dovedit inca o data ca este Om si ca merita respect. Multumiri persoanei in cauza care a ascultat discursul meu « ce minunat ».
Treptat, oamenii se duceau la culcare, iar eu si A. am avut parte de aventuri pe balcon. Eram atat de adormita incat am reusit sa imbratisez cu fruntea usa de la balcon, care a binevoit sa nu imi lase vreun cucui. Apoi, au urmat vreo doua ore in care eu si A. am sintetizat povestea vietii noastre. A fost frumos. Iar dupa ce povestile s-au incheiat « ce crezi ? », am adormit. Cred ca era 4 a.m. Ceea ce inseamna ca ziua se incheiase.
In ziua urmatoare, adica la ora 8 a.m., am coborat spre a dejuna si cafeaua m-a incalzit putin. Dupa micul-dejun, am fost sa vedem « nisipurile de aur » si inca o data, marea mi-a aratat ca ea este frumoasa oricand si ca ramane unica mare iubire. Adidasii mei au avut parte de contact direct cu apa, iar mainile mele se bucurau de nisipul care ascundea scoici aduse la mal de valurile care mangaiau « aurul ». Marea iar mi-a zis « te iubesc ».
Dupa ceva vreme, ne-am imbarcat in autocar si am plecat spre casa. Au urmat iar zambete, conversatii, muzica, dans etc.etc. Am ajuns la vama si domnul de la frontiera ne-a pregatit intrarea in eterna si fascinanta Romanie, oferindu-ne o doza de atitudine de om « superior », dar, trecand peste ceea ce numim detalii, am ajuns. Apoi, am fost in ceea ce unii numesc Costangeles, iar altii, simplu Constanta si pret de doua ore, a fost « casa » noastra. Am fost in « Tomis Mall », iar acolo am consumat ceea ce noua ne place sa numim alimente. Am auzit si o discutie interesanta in baia mallului, intre 3 fete care stateau efectiv in baie si ascultau muzica, ciudat sau nu, nu stiu, dar una dintre ele se intrba « fata, ce as fi facut eu daca nu ar fi existat rimelul ? ». Nu stiu ce ar fi facut ea daca nu ar fi existat rimelul, dar ceea ce stiu este ca mi-a parut un oras linistit.
Dupa cateva ore, am ajuns acasa ( sfarsit abrupt ) .

9 gânduri despre „Jurnal de calatorie

1. Pai asa-s unele dive din Constanta mai proaste. Pacat. Imi fac orasul de ras.

Acelasi copil care-si iubeste orasul,
    Andu

2. ii dau dreptate lui Andu. oamenii care isi merita statutul de oameni [daca nu cumva s-a degradat intre timp] nu pot fi gasiti in mall-uri.

3. Dar nu au facut orasul de ras.
    Fiecare oras isi are „falitii” sai.
    ( „noi de ce sa nu avem falitii nostri?” )

Un Bucuresti plin de praf si minunat si o Constanta linistita.

4. Uitasem sa povestesc inca o scena care m-a marcat.
    Era o mama impreuna cu copilul.
    Mama avea in jur de 35 de ani.
    Copilul avea in jur de 2-3 ani.
    Mama se afla la o distanta de 2 metri de copil, mai exact in fata lui si se mai intorcea din cand in cand si ii spunea acestuia „haide”.

5. Ti-am sa il iei pe „Jim” drept animalut de companie.
    Pe langa Dani, il aveai acum si pe Jim cel caruia ii placea cafeaua.
    Ai fi putut sa il tii mereu pe umarul tau si cand oboseai imprumutai o pereche de picioare de la el, ca avea destule.

6. Ms pentru surpriza.

Acelasi copilas de la malul marii care nu are o poza cu urmele caracterelor numelui sau pe nisip,